luni, 31 decembrie 2012

OBICEIURI DE AN NOU STORNESTI 2012!!!

Din putinele obiceiuri ce au mai ramas oamenii din Stornesti inca mai ies la han cum se zice asteptand acolo pe tot tineretul din sat care fac diferite animale cum ar fi:cerbul,berbecul,calutul si nu in ultimul rand ursul cel ce din totdeauna a avut un loc aparte in traditiile de sarbatori ale locuitorilor din localitatea Stornesti.In aceasta seara minunata de sfarsit de an dupa obicei ne am adunat cu totii la podul cel mare din mijlocul satului pentru a vedea toate traditiile din aceasta localitate dintre care si ursul care a facut furori in randul multimii,pacat ca nu a fost si o lampa la stalpul de langa pod ca se vedea mult mai bine,de fapt erau doua lampi dupa cum am vazut doar ca din doua nici una nu functiona pacat ca ar fi fost mult mai frumos daca era si lumina speram ca la anul domnii consilieri ai satului sa se intereseze din timp si sa rezolve aceasta problema.Ar fi tare frumos si indicat de altfel sa se amenajeze un loc anume pentru aceste obiceiuri de an nou si sa fie incurajate aceste traditii de a merge mai departe ca din an in an tot mai putine sunt dupa cum vedem.Am vazut prin alte locuri cum ar fi comuna popesti sunt mult mai multe traditii si obiceiuri,de ce nu am vea si noi mai multe?Sa speram ca la anul sa fie si lumina la han acolo unde toti cetatenii cu mic cu mare si cu toate rudele ce vin in Stornesti sa avem lumina sa putem distinge si noi care e calutul care este berbecul sau ursul sa speram ca o sa avem mai multe traditii de an nou cum era inainte jianul,banda lui bujor,capra mare unde toti ne distram era joc la capra inainte de anul nou si unde mai pui cand umbla prin sat era foarte frumos cu mosneag cu baba cu muzica era foarte frumos si tinerii costumati frumos.Deci LA MULTI ANI ROMANI !!! oriunde va aflati si sa nu uitati traditiile si obiceiurile din locul unde a ti copilarit.


3 comentarii:

  1. multumesc pentru imaginile frumoase pe care le postezi pentru noi noi cei care nu mai suntem in sat de ani multi .m prisacariu .arad.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu va multumesc si am o satisfactie enorma cand vad ca altii se bucura de ceea ce vad,daca aveti propuneri ceva astept sa mi ziceti.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc pentru aceste minunate imagini,imi amintesc de copilarie si de satul meu drag Stornesti.

    RăspundețiȘtergere

Contact"

 

Harta Stornesti